don

tänkte köra en presentation om don och en om mig kommer i morgon:)

så....
Don är en 11 årig oldenburger valack.
jag köpte han när han var 5, han var då ny importerad från Tyskland.
första året gick rätt mycket emot oss då han drog på sig både en hovböld och stengalla:/
vi red hemma och tränade och hade kul.
när han blev 7 så åkte vi ut på vår första tävling(hoppning) och gjorde den felfri och dessutom kom med i laget:)
det året och året därpå så tävlade vi på och hade kul. startade upp till 110 med okej resultat:)
2011 så hade vi ett lugnt år och satsade på träningen.
sommaren 2012 så lämnade jag ut han på foder till en tjej som startade några hopptävlingar.
strax innan jul så fick jag hem han igen för att dom inte passade ihop.
och nu står vi uppstallade hos min dressyr tränare och kommer nu bara sattsa på dressyren:)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback