schvung

ÄNTLIGEN har jag och Don hittat början på vårat schvung:)
Det kommer några steg här och där och när det sker så överöser jag han med beröm medans han inte riktigt fattar vad de e han har gjort så bra. Haha söten :)
I måndags blev det en helklippning vilket tog ca 4 timmar. Han skötte sig bra men tröttande lite på slutet. Så är bara lite finputs kvar men de tar jag när jag fått tillbaka det andra paret skär från slipningen. Så han vilade i måndags om han skulle vara öm i skinnet.
Tisdags blev det en kvart i paddocken och känna igenom han för att sedan rida ut med två i stallet.
På hemvägen hade jag och jonna min tränare lite passage tävling(vilken häst som kunde trava långsamast och mest på stället) det blev jämt där. Men kul och nyttig träning.
 
Igår stod det dressyr på schemat. Red på kandaret och tränade övergångar samt samla och länga gångarterna. Don jobbade på super bra och lyssnade fint. Ville inte sluta rida haha
 
Idag blir det nog lika som igår :)
Hare gott :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback