vinter

Ja då var vintern här med massa minusgrader och snöande varenda dag. Inte det mest inspirerande att rida i.
Men Don har blivit riden hela veckan.
 
 
I måndags dressyrade vi i paddocken på vanliga tränset och shisees vilken energirik häst!!! Bockningar och bakutsparkar första halvan av passet men efter att han märkte att jag inte gav mig så gav han med sig och jobbade på bra.
 
I tisdags  så åkte kandaret på. Även lite bock och bakutsparkar i början då oxå men han gav sig ganska omgående och blev sååå fin. Tränade enkla galoppbyten som han satte som en smäck några gånger. Tror han har kollat in sin stallkompis Lagavulin lite väl mycket när det gäller cirkus konster :)
 
I onsdags så lekte vi mest runt i paddocken på vanliga tränset och långa tyglar. Vilket både han och jag tycker är kul och man får träna på att använda hjälperna på ett mer eftktivt sätt eftersom man inte direkt har tyglarna att styra med.
 
I Torsdags stack jag och Sanna ut i skogen i ca 1 i -15° vilket kändes i tårna som jag tyckte att jag hade stoppat om så bra men icke :/
 
Idag hade jag tänkt att jag skulle rida ut på Gema(syrrans häst) men vi får se hur det blir med det är rätt skönt med helt hästfria dagar oxå.
 
Hare gott!! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback